header

zondag 27 april 2014

♥ Lekker aan het klussen

Nou het tafeltje werd zaterdag opgehaald... door de moeder van... Dorine (Sober en Stijl)! Superleuk toch? Ik kreeg via haar nog de groetjes van Dorine, wat leuk! Heb ook de groetjes terug gedaan hoor! ;) Het was wel een beetje een hectische Koningsdag bij ons, we waren wat uitgelopen met ons rondje stad en we waren laat met eten want ik was nog aan het klussen dus ze zal wel gedacht hebben: 'Wat een rommeltje hier!' haha. Maarja, ik hoop dat het tafeltje een leuke nieuwe bestemming krijgt en dat ze er veel plezier aan heeft!

Zoals ik al zei was ik dus aan het klussen. Ik vond namelijk weer een prachtige supergrote maar ook echt loodzware pot met een mooie (vaas)vorm en ik moest hem (of ehm.. eigenlijk 2 stuks) gewoon meenemen om te bewerken. Het recept kennen jullie inmiddels wel dus daar ga ik het niet meer over hebben. Hij is ook niet voor mezelf hoor, ik heb er thuis voorlopig wel even genoeg! Ik heb hem op marktplaats gezet. Voor de liefhebber...


Is het geen leukertje? ;) Ik vind hem door z'n ietwat klassieke vorm in combinatie met het grote formaat juist wel stoer.

BUREAU
Verder heb ik een paar jaar terug een leuke antraciet gebeitste kaptafel bij de Ikea gekocht. Ik gebruikte hem als computertafel op zolder maar zat er eigenlijk nooit want ja... echt gezellig zit je daar niet in je eentje. En vooral nu niet aangezien ik wat meer uurtjes achter de computer doorbreng. Dus het bureau maar naar beneden gehaald, als tijdelijke plaats voor de computer tot ik een mooie echt oude werkbank heb gevonden.


Maargoed, ik was hem wel een beetje zat dus heb ik het onderstel maar geverfd in een matte krijtverf, iets lichter grijs dan hij was. Verder heb ik het bovenblad helemaal kaal geschuurd. Dat was trouwens nog een flink karwei, de beits zat er diep ingetrokken. Maar hij is kaal dus ik wil hem nu een wat verouderde look geven zodat het een beetje de allure van een oud frans tafeltje krijgt. Daarvoor moet ik hem natuurlijk nog wel even flink bewerken (putten en deuken erin slaan, (brand)vlekken maken en toch ook wat kleur. Of nouja, kleur... ik wil juist graag de houtstructuur blijven zien maar het is nu warm gekleurd grenen dus ik wil dat wel wat afvlakken. Wordt nog vervolgd.

Nou, ik duik zo lekker mijn bedje in, morgen weer vroeg op! Slaap lekker allemaal en nieuwe volgers (ook anoniem en via bloglovin') van harte welkom op mijn blog!!

P.s: Ik heb nu ook de link Te koop in het menu staan, waar ik af en toe iets zal plaatsen wat in de verkoop mag. Waaronder ook de pot uit dit bericht.

Liefs Marieke

19 opmerkingen:

  1. Nou je pot is mooi geworden. Ben benieuwd wat je van het bureautje gaat maken...
    Weltrusten, slaap lekker!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie pot, ik was met afbijt bezig wat zijn we weer aan het klussen maar nu slapen en morgen weer een nieuwe klus dag groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ...héél benieuwd wat je van je bureau maakt hoor... en die potten blijven mooi hé... prachtig exemplaar...
    fijne week
    liefs kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk toch dat rommelen?
    Je pot is mooi geworden en ik ben heel benieuwd hoe je bureau eruit komt te zien, want i.kea hout reageert soms toch net even anders op behandelingen.
    Fijne dag vandaag en groetjes Silvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het bureautje zo ook wel mooi , ben dan ook héél benieuwd of het nog mooier kan ;)

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je techniek voor het bewerken van de potten blijft mooi, Marieke. Ook deze versie is weer geslaagd. Ik ben benieuwd naar je bewerking van het bureau. Volgens mij maakt I.kea de meubels vaak van spaanplaat en dat lijkt mij niet makkelijk wat bewerking betreft.

    Ik wens je een fijne week! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel Ingrid! Het is geen spaanplaat, dit bureau van Ikea maar hij is gemaakt van vurenhout met wat noesten. Op zich best mooi maar welte warm van kleur dus daar ga ik vanavond weer mee aan de slag!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie pot weer hoor!!Ik zie je sjouwen hihi ik ken dat wel, veel te zwaar eigenlijk,maar o zo leuk!
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je kunt een bedrijfje beginnen in oude/nieuwe dingen te transformeren naar dingen met een waawfactor.
    Ik ben benieuwd wat je van het bureautje gaat maken
    groetjes Jilly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De pot heb je weer super gemaakt!
    Ben benieuwd naar je bureau....

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk dat het tafeltje naar Dorine haar moeder is gegaan....
    En je potten zijn weer stoer.....en jeee megagroot.....
    Ben benieuwd hoe je bureau gaat worden.....
    Fijne week Marieke...
    Liefs, Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je pot is weer prachtig geworden, Marieke!
    Leuk dat je de moeder van Dorine ook hebt ontmoet.
    Ben benieuwd hoe je tafel eruit gaat zien.
    Veel plezier met het klussen!

    Liefs,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Stoere pot Marieke, en ben ik ook benieuw wat je van het tafeltje gaat maken.

    Fijne week!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk, ik ben benieuwd hoe het tafeltje gaat worden!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De verkoop van je potten moet gaan lukken. Ze zijn prachtig. Ik ben benieuwd naar je bureautje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bedankt voor je berichtje op m'n blog! Die van jou is ook erg leuk, wat een mooie dingen maak je zeg. Ik ga je graag volgen!

    Groetjes, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die is weer mooi geworden zeg! Je kunt er idd wel een bedrijfje van maken!
    We zien je bureautje wel weer verschijnen, ben benieuwd.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat is ook een idee om toch lekker creatief te zijn en je huis niet overvol te zetten; geweldige potten zoals deze te koop te zetten. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gave pot! En ik ben heel benieuwd naar het bureautje..!
    Je kent vast wel de loogbeits van esatto he?..
    Zou echt geweldig zijn om de kleur van het hout wat te vergrijzen!

    Succes verder!!
    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je een berichtje achter?
Dank je wel!! Ik lees ze altijd erg graag! :)
♥ Liefs Marieke

© Marieke Kromme . Thema Eenvoudig. Mogelijk gemaakt door Blogger.



Gerelateerde berichten voor WordPress, Blogger...