header

woensdag 11 november 2015

♥ Metamorfose

Ik weet het.. ik weet het.. ik schaam me diep! Het is haast een eeuwigheid geleden dat ik wat op mijn blog heb geplaatst, mijn welgemeende excuses. Ik kreeg via de mail al vragen of ik er mee gestopt was maar nee hoor, ik heb het bloggen alleen even op een lager pitje gezet omdat ik er simpelweg niet vaak aan toe kom achter de computer te gaan zitten. Een berichtje op Facebook of Instagram is dan natuurlijk wat sneller geplaatst.

Inmiddels gaat mn oudste dochter al naar de basisschool en is mn jongste dochter alweer een half jaar oud dus zo zie je maar, de tijd vliegt. Maar ik heb niet stilgezeten hoor! Inmiddels heb ik alle woonkamermuren die grof gestuukt zijn voorzien van een nieuwe kleur, namelijk grijs. Ik wilde het graag wat lichter hebben in huis maar nog wel sfeervol. Dat was overigens een hels karwei want ik heb werkelijk alles (totaal ca. 45 m2!) met een kwast moeten tamponneren zodat je geen witte spikkels meer zag, pfft! Een deel daarvan had ik voor de bevalling al gedaan hoor maar het grootste gedeelte moest nog gebeuren. But finaly the job is done now... en ik ben er dan ook zeer tevreden mee. Ik koos voor een mooie matte muurverf van Flexa (de bovenste omcirkelde op het plaatje).


Trouwens, even ter vergelijk. Zo was het eerst... Een stuk donkerder (slechts 2 wanden). Best mooi hoor, maar wel behoorlijk donker. De rest van de wanden waren allemaal wit.


En nu is het dus zo... (foto’s zijn overdag op een zonnige dag genomen, dus de grijze kleur lijkt hier helaas wel wat lichter en gelig van kleur, in werkelijkheid is dat niet zo).




De steigerhouten zuil heeft inmiddels veel kleuren gehad. Ik begon ooit met wit en nu als laatste heb ik hem voorzien van een robuuste oude look, zo is hij wat meer in de stijl van het zelf bewerkte luik. Ernaast op het lage dressoir staan wat grote kandelaren.


We kochten ook een nieuw vintage vloerkleed omdat ik die crèmekleurige hoogpolige variant een beetje zat was. De kleinste onderdelen van speelgoed en eten verdwenen erin en zag je niet weer terug en met stofzuigen alleen kreeg je dat er niet uit. Vond ik niet zo hygiënisch omdat de kleine meid er ook weleens op ligt. De vloer moet ooit nog weleens vernieuwd worden.


Op de salontafel staat een oude houten bak met een verzameling van diverse mooie windlichten. Geeft vooral ’s avonds mooi sfeerlicht.



Ook ben ik meer rust aan het inbouwen thuis. Minder prulletjes (werd er ineens onrustig van) en gewoon lekker een stoere basis. Het wandrek boven de bank heb ik dan ook te koop gezet op Marktplaats. Ik heb alweer een ander mooi ideetje wat ik daarvoor in de plaats wil (en wat over de gaten heen valt) maar dat laat ik tegen die tijd pas zien als het wandrek verkocht is. Hij kleurt ook niet meer mooi bij de wand en ik heb geen zin om hem helemaal opnieuw te bewerken dus als iemand nog interesse heeft...? Hij is 220 cm lang, dus je moet er wel even wat plek voor hebben! ;)


 

Bij ViaMartine liet ik een foto van onze meiden afdrukken op 70x50 cm en deze lijstte ik strak in. Heb de foto zelf gemaakt toen de meiden op het grote bed lagen. Ik heb de foto daarna nog wel bewerkt voor een wat rauwere stoere look, passend bij het interieur. Hier moet ik uiteraard nog een ander plekje voor vinden (komt te hangen, maar moeten nog even voorzieningen voor worden getroffen). Hij staat nu tijdelijk even op het hoge dressoir.





Bij Molitli in Nijkerk bestelde ik maatwerk lampenkappen in een subtiel glanzende stof. Een kleine en een grote. De stof is nagenoeg hetzelfde als onze eetkamerstoelen. De oude robuuste houten baluster hebben we zelf tot lampenvoet gemaakt met onderdelen uit de bouwmarkt.





Liefs Marieke

27 opmerkingen:

  1. Wauw, mooi geworden je muren.
    Wij zijn ook op zoek naar een andre kleur voor de woonkamer.
    Altijd moeilijk van een staaltje, vindt jij het donkerder of juist lichter uitgevallen als je het vergelijkt met het staaltje, wat nu op de muren zit?
    Groetjes, Inesz

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw spullen komen zoveel beter uit , het is heel mooi.
    Je hebt duidelijk niet stil gezeten , de lampen , het kleed , de mooie foto .
    Alles past perfect in het plaatje .
    Groetjes
    Christel , garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je was idd lang weg maar ik snap dat je er geen tijd voor had.....pffffft, wat een werk! Bevallen en verven.....tja dan gaan die dingen voor. Maar leuk dat je er weer bent en ons gelijk even wat moois kunt laten zien!
    Ik vind deze lichte kleur ook veel mooier!
    En wat een prachtfoto van je meiden.....super!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een post boordevol met inspiratie! wat ben je druk geweest!
    Mooie kleur op de wanden, en ja rust in huis......heel goed gelukt hoor met
    die stoere accessoires!

    Lieve groet Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is het mooi geworden. De kleur op de muur is inderdaad mooier zo bij jullie. Het is een rustig geheel geworden met mooie spullen!
    Ik kan me voorstellen dat je niet aan bloggen toekomt met deze twee kids.
    Geniet er maar van want voor je het weet zijn ze groot.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is het mooi geworden. De kleur op de muur is inderdaad mooier zo bij jullie. Het is een rustig geheel geworden met mooie spullen!
    Ik kan me voorstellen dat je niet aan bloggen toekomt met deze twee kids.
    Geniet er maar van want voor je het weet zijn ze groot.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Marieke,
    Dat je met twee van die kleine meiden niet zoveel aan bloggen toekomt dat snap ik wel hoor. Maar ik ben toch blij dat je weer terug bent. Ik heb altijd genoten van je stukjes.
    En nu ook weer zoveel moois te zien bij je. Wat ziet het er heerlijk sfeervol uit bij jullie. Wij hebben een vloerkleed dat best op dat van jullie lijkt. Heel mooi.
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De muren van je woonkamer zijn heel mooi geworden. Het ziet er heel gezellig en sfeervol uit zo. Leuk om weer een berichtje van je te lezen.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje, de jongste al weer een half jaar, de tijd vliegt. Een guitige foto van de meiden, leuk...
    Wat een werk heb je aan de muur gehad, maar nu lekker genieten!

    Groetjes, Inge
    de Knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om weer een post van je te lezen. Heb ervan genoten met een kopje koffie. Perfecte combi. Nu niet meer zo'n lange tussen pauze Marieke. Begrijp wel dat het lastig is om er tijd voor te vinden.
    Gr, Margo
    (casadinarda.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel begrijpelijk dat je niet aan bloggen toekwam. Dat moet heel intensief werk zijn geweest, met een kwast die muren doen. Dat spaart wel een paar tochtjes naar de fitness, haha. Maar je hebt gelijk, het ziet er een stuk frisser uit. Alles komt ook beter uit (behalve je rekje dan ;-)
    Je hebt er een prachtige foto bij van je twee meiden! Maar ja, wat wil je met zo'n knapperds!!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ben je druk geweest zeg. Ik kan me voorstellen dat het bloggen dan op een laag pitje staat. Maar die kleur is zo veel mooier op je muur. Alles komt nu veel beter uit. Een heerlijk rustige sfeer met mooie spullen.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhhh die witte puntje op de muur..........................herkenbaar haha ik ben ook bezig de muren van de kamer te voorzien van een warm grijze tint,geen doen als de zon niet schijnt ;-( want de volgende dag zie je wat niet goed is gegaan.
    Ik ben zelfs nog zo gek dat ik stukken met een platte penzeel doe, whaaaa ze verklaren mij hier voor kierewiet... achhhh t is wel rustgevend met een penzeel ;-))
    Zit er dus al een poosje in hé vanwege de vele zon-loze dagen.
    Je vorige kleur vond ik ook erg mooi maar dit is prachtig !! mooi bij jullie bank ook.
    Wat een lieve foto van jullie twee schatjes !!

    Geniet van alles

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi rustig is je kamer geworden zo! Mooi ook met het vintage kleed, staat prachtig. Ook je glanzende lampenkappen vind ik erg mooi! Geniet maar van je meisjes.....heerlijke leeftijden!
    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk weer een post van je te kijken & lezen!
    Je hebt zeker niet stil gezeten zeg, mooi is het weer bij je.
    Een gave kist staat er op je kastje zeg.
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk om weer eens wat van je te lezen. de wanden zijn erg mooi geworden maar wat een werk heb je gehad...pppffff maar het is de moeite waard! Het kleed vind ik erg mooi. Mag ik vragen welk merk het is?
    Mooie meiden heb je. Fotomodelletjes in de dop!
    Hartelijke groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie kleur heb je op de muren, het is inderdaad een stuk lichter.
    Super leuke foto van de kids, die zal een mooi plekje krijgen.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi geworden, en begrijpelijk met twee van die kleine spruiten dat je niet aan bloggen toekomt hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk weer eens iets van jou te lezen hier, ook al zie ik natuurlijk regelmatig foto's op fb voorbij komen, toch weer leuk om hier wat interieurfoto's te zien. Mooi geworden je muren en dat het een hels karwei was wil ik best geloven. Superlief die foto van de meiden!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk dat je er weer bent.....bloggen is toch veel leuker dan fb!!!...hihihihihi....liefs van mij x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je hoeft echt geen excuses te hebben omdat je niet blogt hoor. Bloggen doe je voor de lol, dat moet zeker geen verantwoordelijkheid naar anderen zijn en al helemaal geen verplichting. 'k heb je wel net een vriendschapsverzoek via Facebook gestuurd, ha ha, dat zag je al.
    Je lichtere wand vind ik mooi. Zelf ben ik helemaal niet van het donkere, daar krijg ik het benauwd van.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je bent flink druk geweest; wat een werk die muren!!
    Ik heb even een vraagje over de baluster: hoe hebben jullie daar een lamp van gemaakt? Heb je er van boven naar beneden doorheen geboord en hoe doe je dat dan verder met het snoer? Ik heb namelijk ook 2 balusters staan waar ik lampen van wil maken. Ik hoop dat je me kunt helpen! Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Petje af dat je zo lekker je ding doet met twee dochters in huis en je werk.. Het ziet er lekker rustig en gezellig uit in jullie huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Op de eerste plaats, wat een prachtige foto van 2 prachtige dotjes!!!
    En je weet de sfeer steeds weer te nailen, geweldig. Alles klopt gewoon. Geniet er maar lekker van
    Fijne zondag

    liefs Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat is je huis mooi geworden! Ik snap dat je het bloggen op een laag pitje hebt gezet.. Je moet echt even de tijd (plannen) om een bericht te tikken. snelle media zoals FB is dan handiger!
    Zelf was mijn blogpagina behoorlijk vast geroest.. Maar nu ben ik weer begonnen en had mezelf voorgenomen om minimaal 1 keer per twee weken een bericht te posten.. dat moet lukken zou je denken!

    Mooie foto van je meisjes!

    Groetjes van Priscilla
    creatodapris.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel mooi alles. ...wat een leuke foto van je dochters. Ballusterlamp met kap vind ik echt heel gaaf. Ik wens jou een mooi 2016. Groetjes Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Erg mooie inrichting, ik zag ook de mooie zuil staan, hoe krijg je die weer zo'n mooie oude hout kleur?

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je een berichtje achter?
Dank je wel!! Ik lees ze altijd erg graag! :)
♥ Liefs Marieke

© Marieke Kromme . Thema Eenvoudig. Mogelijk gemaakt door Blogger.



Gerelateerde berichten voor WordPress, Blogger...