header

maandag 24 februari 2014

♥ Konijn met ballen

Ja ik weet het... het is wel een beetje een vreemde titel haha. Maarja, soms vind ik het gewoon leuk om mensen een beetje te triggeren... want zeg eens eerlijk? Stiekem was je wel een beeeeetje 'nieuwsgierig' toen je die titel zag, of niet? ;) hihi.

Uiteindelijk gaat het om iets dood eenvoudigs hoor. Ik had laatst de gemberpot van de eettafel verplaatst naar het hoge dressoir en wist nog niet wat ik op de eettafel moest zetten. Nu ben ik lekker even aan het schuiven geweest en heb wat gevonden...


Gewoon een leuk sfeertje op een groot dienblad. Het konijnenvachtje kocht ik een poosje terug bij Ko Jager, een woonwinkel in Putten. En ik denk dat ik er binnenkort nog eentje ga kopen (een iets lichtere) want ze zijn zo leuk om mee te decoreren en het past perfect bij de landelijke sfeer in ons interieur. De ballen heb ik geschilderd met matte muurverf van Le Noir & Blanc, in de kleur zinc grey en toen ze nog enigszins nat waren heb ik ze door de bakmeel gerold en uitgeveegd. Voor nu zijn ze wel even goed, maar ik ben eigenlijk niet tevreden met het resultaat. Ze zijn me nog te 'glad' dus wellicht dat ik ze eerdaags een behandeling met vogelzand en verf ga geven voor een iets ruwere uitstraling. Ik vind er vast wel wat op... :) Op de achtergrond zie je trouwens nog wat van mijn -met tegellijm bewerkte- kandelaars staan. Het houten bord dat ik met paste wax bewerkte staat tegen de grote spiegel geleund.

Oh en nieuwe (bestaande en stille) volgers? Van harte welkom op mijn blog! Leuk dat jullie mij willen volgen en bedankt voor alle leuke en lieve reacties! Ik lees ze altijd met veel plezier. Voor nu wens ik jullie allemaal een hele fijne avond. Ik ga lekker wat blogs lezen, manlief zit toch voetbal te kijken en aangezien ik echt anti-voetbal ben, vermaak ik mij liever op deze manier.

P.s: Overigens geheel toevallig de ballen wel op nagenoeg de 'juiste' plek gelegd. ;)

Liefs Marieke

15 opmerkingen:

  1. Haha...ik dacht..huh...konijn met ballen...een verlaat kerstdiner....
    De ballen zijn goed gelukt vind ik..haha...nou blijft dit een hilarische post, want ze liggen nog goed ook...haha...ik ga stoppen...even serieus....heel mooi Marieke.
    Fijne Avond.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij trok ik alleen mijn wenkbrauwen op, met de vraag wat dit ons ging brengen hihi. Ik vind het een mooie combi zo maar ik vrees dat mijn jongste dochter het niet zou waarderen. De ballen wel, maar het konijnenvel niet ;-). Ik ben trouwens ooit ook eens in die winkel geweest, ik vond het een hele mooie zaak!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig dat je dat zegt, Ingrid. Ik zat namelijk zelf ook best wel te twijfelen of ik het wel 'kon' kopen, in de zin van... het is toch een konijntje. Maar anderzijds liggen er ook twee grote koeien (vellen) bij ons in huis dus waar doe ik eigenlijk moeilijk over? ;) Wat er bij ons in huis ligt is in ieder geval allemaal op verantwoorde manier verkregen door de leverancier, dat vind ik wel belangrijk!

      Liefs Marieke

      Verwijderen
  3. Hoi Marieke,
    Ja, ik werd ook nieuwsbierig toen ik je titel in mijn sidebar zag staan... Mooi gedecoreerd zo je dienblad. Straalt veel warmte uit. Het gladde van de ballen vind ik wel een mooi contrast met de kandelaars overigens...
    Ik wens je een heerlijke dag,.lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Om deze post kun je niet om heen ha..ha..
    Mooi gedecoreerd!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha altijd leuk! Je denkt toch even als je dat leest.. uhh.. oooh! haha! Lekker sfeertje weer.

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk gedaan!
    Heb zelf een geitenvelletje liggen, maar gelukkig zijn de mannen hier dol op vlees, dus het idee van een dood dier is niet direct een negatieve associatie......;-))))

    Lieve groet,

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha ha goeie titel. Ik mag dat wel! Leuk velletjes he ik heb er hier ook twee.

    Groetjes,
    Gerralda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha! Natuurlijk wil je dit snel lezen, je wordt wel nieuwsgierig gemaakt! Ik dacht: die is op jacht geweest met zo'n jachthond, geweer in de hand en van die hoge laarzen en.....schoot een mannetjeskonijntje dood! Oh wat zielig!hihi.
    Gelukkig was het alleen maar het velletje en de ballen waren niet van het lieve diertje!
    Zelf houd ik niet van vellen, maar dat is ieders smaak!
    Ik vond het een komisch berichtje van je, leuk!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha ... wat een ballenverhaal :) Ik denk dat Guus dat vel hoe dan ook te pakken zou krijgen en het zou verhuizen (en wat nog meer) richting zijn mand, dus hier geen velletje te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb er ook een, maar momenteel ligt hij weer in de kast. Door wat schuifwerk, is er even geen goede plaats.
    Leuke decoratie hoor, dat konijn met ballen hihi..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb ook een paar konijnenvelletjes liggen...zo decoratief.
    Ook nooit verwacht dat ik dat leuk zou vinden.
    Het grappige is dat één van mijn konijnenvelletje ook in een grote dienblad op de eettafel ligt met daarop 2 ballen van PTMD...

    Fijne avond,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi konijnenvelletje zeg.....vind het ook een beetje zielig, een koe is groot, dat vind ik minder erg...gevoelsmatig dan, maar ik zou hem daarom ook zeker niet laten liggen in de winkel:-)
    Ik heb een sterk principe lees ik ineens ...((

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk gedecoreerd. En ja met een beetje fantasie hangen/liggen de ballen op de juiste plaats.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je een berichtje achter?
Dank je wel!! Ik lees ze altijd erg graag! :)
♥ Liefs Marieke

© Marieke Kromme . Thema Eenvoudig. Mogelijk gemaakt door Blogger.



Gerelateerde berichten voor WordPress, Blogger...