header

dinsdag 14 januari 2014

♥ Kandelaar met tegellijm

Ik had jullie beloofd om nog wat andere creaties van tegellijm te laten zien, hier een post over de kandelaar. Een poosje geleden had ik een leuke (maar stiekem toch ook best 'foute') houten kandelaar op de kop getikt bij de kringloopwinkel. Althans ik vind hem zelf niet mooi genoeg om zo neer te zetten, een beetje tuttig.


In eerste instantie wilde ik hem gewoon wit verven en daarna doorschuren voor een mooi brocante effect maar ik bedacht me dat dat niet het effect zou geven wat ik wilde. Ik hou juist van dat grove, robuuste en doorleefde en dat effect zou ik niet krijgen met alleen een laagje verf. Dus heb ik toch maar weer naar de tegellijm gegrepen en dit keer met wat verschillende technieken van aanbrengen geëxperimenteerd voor dat mooie doorleefde effect.



Tussendoor heb ik de kandelaar trouwens nog even geschuurd en met diverse restjes verf en een heel nat schuursponsje op kleur gebracht. Ook nog weer even wat bakpoeder over de nog natte verf gestrooid en uitgeveegd voor die poederachtige waas en meer diepte. Dat maakt het net even af. Binnenkort meer van dit soort creaties!

Liefs Marieke

2 opmerkingen:

  1. dag Marieke, prachtige blog dat je hebt. maar nu heb ik toch wel even een vraag. bakpoeder, is dit het kleine papieren zakje dat je toevoegd aan taartdeeg? of is bakpoeder gewoon de bloem waar je taarten mee bakt? gr cindy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Cindy! Ja bakpoeder, bloem... maakt in principe niet uit wat je pakt. Bedoel uiteraard het witte poeder. :)

      Verwijderen

Laat je een berichtje achter?
Dank je wel!! Ik lees ze altijd erg graag! :)
♥ Liefs Marieke

© Marieke Kromme . Thema Eenvoudig. Mogelijk gemaakt door Blogger.



Gerelateerde berichten voor WordPress, Blogger...